Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 22 april 2015
Pitch
Vandejong ontwikkelt in samenwerking met Stichting Nederland Kennisland campagne Onze Nieuwe School http://pr.co/p/0025ho
Amsterdam, 22 april 2015 - Vandaag start de campagne van Onze Nieuwe School, een initiatief van Stichting Nederland Kennisland en Gemeente Amsterdam. Iedereen kan een idee of plan aandragen voor een nieuwe school of onderwijsvernieuwing in Amsterdam.
Details

Vanaf vandaag kan elke Amsterdammer via de website www.onzenieuwschool.nl een idee of plan indienen voor een nieuwe school of onderwijsinitiatief. De challenge van Onze Nieuwe School loopt tot 15 augustus 2015. Bestaande scholen, (groepen) ouders, burgers en maatschappelijke initiatiefnemers kunnen hun plan pitchen. De jury - onder leiding van onderwijspublicist Aleid Truijens – bepaalt samen met de Amsterdammers welke plannen verder uitgewerkt kunnen worden. Bij die uitwerking worden de initiatiefnemers ondersteund door onderwijsexperts en studenten Onderwijskunde. In totaal worden er drie tot vier nieuwe onderwijsinitiatieven voorgedragen. De gemeente, het ministerie van OCW en de onderwijsinspectie zullen meekijken of de scholen ook daadwerkelijk gesticht kunnen worden.

Simone Kukenheim, wethouder Onderwijs, noemt Onze Nieuwe school een mooie kans voor alle Amsterdammers om actief mee te denken over de school van de toekomst: “Door het groeiend aantal leerlingen is er in Amsterdam echt ruimte voor nieuwe onderwijsconcepten. Het blijft dus niet bij ideeën alleen. We spreken niet voor niets van ‘schoolmakers’.”

Vandejong is verantwoordelijk voor concept, naam, design, campagne en website.

Kijk voor meer informatie op www.onzenieuweschool.nl

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie, interviews en/of beeldmateriaal, kunt u contact opnemen met Cyril van Sterkenburg (senior strateeg Vandejong Creative Agency), cyril@vandejong.com of (020) 462062, of met Jurjen van den Bergh (senior adviseur onderwijs Stichting Nederland Kennisland), 06 42511383.

— Simone Kukenheim, wethouder Onderwijs