Vandejong verhuist naar Spring House

Spring House: de plek waar radicale vernieuwers zich verzamelen

28 MEI 2015, AMSTERDAM
Vandejong verhuist naar Spring House, een inspirerende werkplek, lab en salon aan de De Ruyterkade 128 in Amsterdam

Samen met Stichting Kennisland, Joanna van der Zanden en vele anderen heeft Vandejong Creative Agency een oud pakhuis aan de De Ruyterkade getransformeerd tot Spring House. Spring House is een werkplek, lab en salon waar radicale vernieuwers zich verzamelen en individuen en groepen samenwerken. “Samen ontwikkelen we nieuwe strategieën, concepten en projecten die een oplossing bieden voor de maatschappelijke uitdagingen van vandaag en morgen”, aldus Pjotr de Jong, creatief directeur Vandejong en initiatiefnemer van Spring House. Al eerder sloeg Vandejong de handen ineen met Kennisland en Vrij Nederland. Onder de naam Radicale Vernieuwers zetten ze een beweging in gang van mensen die oplossingen zoeken voor een socialere en duurzamere samenleving.

Interieurontwerper Bas van Tol en zijn team van Amsterdamse ontwerpstudio Müller van Tol zijn verantwoordelijk voor de verbouwing. Hij verwierf eerder bekendheid met de verbouwing van het Volkshotel (2014), het tentoonstellingsontwerp voor fotobeurs Unseen (2012) en het tijdelijk interieurontwerp voor Trouw Amsterdam (2011).

Vorige week opende op de begane grond het restaurant Choux van Merijn van Berlo en Figo van Onna. De horecaondernemers zijn bekend van de succesvolle pop-up concepten Repéré en Foyer in het Felix Meritis. Het restaurant is ’s avonds open voor publiek.

Spring House is te vinden op De Ruyterkade 128, 1011 AC Amsterdam. Kijk op de website www.springhouse.nl voor meer informatie. Interesse om medebewoner te worden van Spring House? Neem dan contact op via hello@springhouse.nl.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Neem voor meer informatie, hoge resolutie beeldmateriaal en/of interviewverzoeken contact op met Menno Liauw, Strategy Director Vandejong, 0628666299 of menno@vandejong.com.

"Samen ontwikkelen we nieuwe strategieën, concepten en projecten die een oplossing bieden voor de maatschappelijke uitdagingen van vandaag en morgen." Pjotr de Jong, creatief directeur Vandejong en initiatiefnemer van Spring House