Vandejong Creative Agency presenteert de nieuwste editie van Unseen Amsterdam

20 SEPTEMBER 2017, AMSTERDAM
Van vrijdag 22 september tot en met zondag 24 september keert Unseen Amsterdam, hét jaarlijkse evenement van het toonaangevende platform voor hedendaagse fotografie, terug met haar zesde editie. Vandejong Creative Agency is als medeoprichter en eigenaar trots om ook bij deze editie weer actief betrokken te zijn. Vandejong ontwikkelde de campagne voor Unseen Amsterdam en selecteerde in het kader hiervan het campagnebeeld van Melanie Bonajo.

Unseen werd door Vandejong bedacht en samen met Foam en Platform A in 2012 opgericht als antwoord op een snel veranderende cultuur- en fotografiewereld. Het idee hierachter was het opzetten van een platform dat de kloof dicht tussen de meer gevestigde fotografiewereld en een nieuwe generatie kunstenaars en verzamelaars. Inmiddels is dat idee een realiteit en is Unseen Amsterdam een gevestigde naam, met meer dan vijftig deelnemende internationale galeries en tienduizenden bezoekers.

“Zowel Unseen als Vandejong zien hoe essentieel het is om krachten te bundelen in de cultuursector, zo is ook dit platform ontstaan. Daarom lanceren we dit jaar CO-OP, een ruimte waarin dertien internationale kunstcollectieven hun werk kunnen tonen. CO-OP moedigt aan tot samenwerken en daarbij ook de commerciële kant te onderzoeken” zegt Emilia van Lynden, artistiek directeur bij Unseen. "Deze vernieuwende manier van kijken past bij zowel bij Vandejong als Unseen", zegt Vandejong-directeur Cyril van Sterkenburg. “Hiermee anticiperen we met Unseen op de veranderende markt zodat het platform zijn toonaangevende positie behoudt."

"Zowel Unseen als Vandejong zien hoe essentieel het is om krachten te bundelen in de cultuursector, zo is ook dit platform ontstaan. Daarom lanceren we dit jaar CO-OP, een ruimte waarin dertien internationale kunstcollectieven hun werk kunnen tonen. CO-OP moedigt aan tot samenwerken en daarbij ook de commerciële kant te onderzoeken" Emilia van Lynden, artistiek directeur bij Unseen
"Deze vernieuwende manier van kijken past bij zowel bij Vandejong als Unseen. Hiermee anticiperen we met Unseen op de veranderende markt zodat Unseen zijn toonaangevende positie behoudt." Cyril van Sterkenburg, directeur bij Vandejong