Creative agency Vandejong ontwikkelt Unseen-campagne

Nieuwe internationale fotografiebeurs gelanceerd als merk

12 SEPTEMBER 2012, AMSTERDAM | THE NETHERLANDS
Creative agency Vandejong heeft de campagne gelanceerd voor de nieuwe internationale fotografiebeurs Unseen. Vandejong is verantwoordelijk voor de merkstrategie en alle communicatiemiddelen, inclusief de website en een iPhone-applicatie. Unseen, een initiatief van Foam, Platform A en Vandejong, vindt plaats van 19 tot en met 23 september in Cultuurpark Westergasfabriek in Amsterdam.

A photo fair with a festival flair
Vandejong heeft Unseen gepositioneerd als a photo fair with a festival flair met een focus op nieuw fotografietalent uit de hele wereld. Dit uitgangspunt is doorgevoerd in de visuele identiteit van Unseen en is uitgewerkt in een uitgebreide reeks campagnemiddelen. Voor Unseen maakte Vandejong onder meer een printcampagne, flyers, tassen, vlaggen, kleding, een beurscatalogus, de bewegwijzering op het beursterrein, bijlagen voor Wallpaper en NRC Handelsblad, een website en een iPhone-applicatie.

Unseen is ook online ontmoetinsplek
Online coördineert Vandejong de internationale campagne voor Unseen al maandenlang via social media en online PR. ‘Unseen is ook online een ontmoetingsplek voor fotografieliefhebbers. Via website en iPhone-app kunnen mensen lid worden van de community en beginnen met het verzamelen van foto’s en het samenstellen van persoonlijke programma voor de beurs. De contentstrategie richt zich op het activeren van de netwerken van galeries en het bereiken van een nieuw publiek, de zogenaamde first-time buyers,’ aldus Franklin de Bekker, interactive director van Vandejong.

Bureau is mede-initiatiefnemer
Voor een branding agency is een project als Unseen uniek, omdat we als mede-initiatiefnemer in feite fungeren als onze eigen opdrachtgever. Dit zorgt voor veel vrijheid bij de ontwikkeling van de campagne, waarbij we zowel strategisch als creatief alles uit de kast trekken. Ook is Unseen voor Vandejong interessant, omdat de campagne zowel crossmediaal als internationaal is, wat past bij onze verdere ambities voor de toekomst, zegt Pjotr de Jong, creative director van Vandejong en Unseen.

Over Vandejong
Vandejong, opgericht in 1989, is een creative agency. Vandejong levert een breed pakket diensten: van de ontwikkeling van merkconcept en creatieve strategie tot de uitwerking naar concrete campagnes, middelen en, als het nodig is, nieuwe diensten en producten. Vandejong werkt onder meer voor opdrachtgevers als Ymere, Foam en RegioBank. Bovendien is Vandejong samen met Foam en Platform A een van de organisatoren van de internationale fotografiebeurs Unseen in september 2012. vandejong.nl

"Unseen is ook online een ontmoetingsplek voor fotografieliefhebbers. Via website en iPhone-app kunnen mensen lid worden van de community en beginnen met het verzamelen van foto’s en het samenstellen van persoonlijke programma voor de beurs. De contentstrategie richt zich op het activeren van de netwerken van galeries en het bereiken van een nieuw publiek, de zogenaamde first-time buyers. " Franklin de Bekker, interactive director van Vandejong
"Voor een branding agency is een project als Unseen uniek, omdat we als mede-initiatiefnemer in feite fungeren als onze eigen opdrachtgever. Dit zorgt voor veel vrijheid bij de ontwikkeling van de campagne, waarbij we zowel strategisch als creatief alles uit de kast trekken. Ook is Unseen voor Vandejong interessant, omdat de campagne zowel crossmediaal als internationaal is, wat past bij onze verdere ambities voor de toekomst" Pjotr de Jong, creative director van Vandejong en Unseen