Creative agency Vandejong lanceert publicatie voor Benthem Crouwel Architects

'Five archetypes for a changing world' toont werk architectenbureau compact en onderscheidend

21 FEBRUARI 2013, AMSTERDAM | THE NETHERLANDS
Vandejong heeft de publicatie 'Five archetypes for a changing world' ontwikkeld voor Benthem Crouwel Architects. ‘Op basis van het recente werk van Benthem Crouwel tonen we vijf archetypen: het museum, het treinstation, de concertzaal, het pakhuis en het warenhuis. Deze gebouwen hebben een nieuwe betekenis gekregen in onze tijd en zijn daarmee symbolen voor een snel veranderende wereld,' zegt Pjotr de Jong, creative director van Vandejong.
Compact en onderscheidend

‘Als opdrachtgever zijn we blij met het eindresultaat van onze samenwerking. Met Five archetypes for a changing world heeft Vandejong de essentie van ons werk compact en toch onderscheidend weten te presenteren,’ aldus Mels Crouwel, medeoprichter van Benthem Crouwel. Bij Vandejong was grafisch ontwerper Lucie Pindat verantwoordelijk voor het ontwerp, de copy is in co-creatie met Vandejong verzorgd door Valentijn Byvanck, directeur van het Maastrichtse kunstencentrum Marres.

Grootse gebouwen
‘Benthem Crouwel levert op pragmatische wijze grootse en spectaculaire gebouwen op. Dat gegeven wilden we ook in het ontwerp van deze publicatie laten terugkomen. Daarom zijn de statements over de vijf archetypen afgedrukt op posters van bijna A0-formaat, die tegelijkertijd fungeren als factsheets over door Benthem Crouwel in 2012 afgeronde projecten,’ zegt Lucie Pindat van Vandejong. De projecten die in Five archetypes for a changing world worden getoond, zijn het Stedelijk Museum (Amsterdam), Rotterdam CS (Rotterdam), de Ziggo Dome (Amsterdam), het AM3 Datacenter (Amsterdam) en het Forum Mittelrhein (Koblenz, Duitsland).

Over Vandejong
Vandejong, opgericht in 1989, is een creative agency. Vandejong levert een breed pakket diensten: van de ontwikkeling van merkconcept en creatieve strategie tot de uitwerking naar concrete campagnes, middelen en nieuwe diensten of producten. Vandejong werkt onder meer voor opdrachtgevers als het Amsterdams Fonds voor de Kunst, Cineville, Foam, NDSM en RegioBank. Bovendien is Vandejong samen met Foam en Platform A een van de initiatiefnemers van de internationale fotografiebeurs Unseen. vandejong.nl

"Op basis van het recente werk van Benthem Crouwel tonen we vijf archetypen: het museum, het treinstation, de concertzaal, het pakhuis en het warenhuis. Deze gebouwen hebben een nieuwe betekenis gekregen in onze tijd en zijn daarmee symbolen voor een snel veranderende wereld." Pjotr de Jong, creative director Vandejong
"Als opdrachtgever zijn we blij met het eindresultaat van onze samenwerking. Met 'Five archetypes for a changing world' heeft Vandejong de essentie van ons werk compact en toch onderscheidend weten te presenteren." Mels Crouwel, medeoprichter Benthem Crouwel