Amsterdam | The Netherlands | Gepubliceerd op: 10 april 2013
Pitch
Vandejong positioneert Zaanstreek in nieuwe campagne als plek om het te maken http://pr.co/p/000x8g
Creative agency Vandejong heeft in opdracht van Stichting Marketing Zaanstreek de campagne Zaanmakers gelanceerd. Met deze gebiedscampagne gericht op young professionals en hun gezinnen wordt de Zaanstreek gepositioneerd als aantrekkelijke regio om te wonen, te werken en te leven. Vandejong ontwikkelde onder meer het merkconcept, de strategie, de visuele identiteit en een magazine voor de Zaanmakers-campagne die feestelijk is gelanceerd in Zaandam.
Smaakmakers vormen derde bloeiperiode Zaanstreek

In de nieuwe campagne die Vandejong maakte voor Stichting Marketing Zaanstreek wordt de nadruk gelegd op de mensen in het gebied zelf – de Zaanmakers. Deze mensen zijn namelijk smaakmakers. Ze vormen de toekomst van de Zaanstreek en zijn verantwoordelijk voor de derde bloeiperiode van het gebied, dat geldt als een van de oudste industriegebieden van Europa.

‘Na tijden van voorspoed in de Gouden Eeuw en de Industriële Revolutie is de regio klaar voor de 21e eeuw. Van de windmolens in de 17e eeuw tot de creatieve industrie van nu, er is altijd gepionierd en geld verdiend rondom de Zaan. Als betaalbaar gebied op korte afstand van de metropool Amsterdam is de Zaanstreek dan ook een ideale vestigingsplaats voor starters, jonge gezinnen en beginnende ondernemers. In deze campagne willen wij dat graag laten zien,’ zegt Eduard Dirkzwager, Brand Manager van Stichting Marketing Zaanstreek.

‘Vandejong heeft de ondernemende geest van de Zaanstreek vertaald in de campagne. Hierbij zijn we uitgegaan van de bewoners en ondernemers van het gebied zelf. In krachtige fotografie door Morad Bouchakour laten we het merkverhaal van Zaanmakers zien. Dit is een gebied waar de starters van de toekomst meer vierkante meters voor hun geld krijgen, kunnen pionieren met huizen en bedrijven, terwijl ze tegelijkertijd profiteren van de nabijheid van de Randstad. De Zaanstreek is de plek waar je het juist als ondernemende jongere helemaal kunt maken,’ aldus strategy consultant Cyril van Sterkenburg van Vandejong.

Na tijden van voorspoed in de Gouden Eeuw en de Industriële Revolutie is de regio klaar voor de 21e eeuw. Van de windmolens in de 17e eeuw tot de creatieve industrie van nu, er is altijd gepionierd en geld verdiend rondom de Zaan. Als betaalbaar gebied op korte afstand van de metropool Amsterdam is de Zaanstreek dan ook een ideale vestigingsplaats voor starters, jonge gezinnen en beginnende ondernemers. In deze campagne willen wij dat graag laten zien.

— Eduard Dirkzwager, Brand Manager Zaanstreek van Stichting Marketing Streek
Vandejong heeft de ondernemende geest van de Zaanstreek vertaald in de campagne. Hierbij zijn we uitgegaan van de bewoners en ondernemers van het gebied zelf. In krachtige fotografie door Morad Bouchakour laten we het merkverhaal van Zaanmakers zien. Dit is een gebied waar de starters van de toekomst meer vierkante meters voor hun geld krijgen, kunnen pionieren met huizen en bedrijven, terwijl ze tegelijkertijd profiteren van de nabijheid van de Randstad. De Zaanstreek is de plek waar je het juist als ondernemende jongere helemaal kunt maken.

— Cyril van Sterkenburg, strategy consultant van Vandejong