Creative agency Vandejong lanceert campagne voor de eerste editie van Fotoweek

New format viert de fotografie in heel Nederland

11 APRIL 2013, AMSTERDAM | THE NETHERLANDS
Creative agency Vandejong lanceert de campagne voor de eerste editie van Fotoweek, een nieuw initiatief van het Nederlands Fotomuseum en Foam. Tijdens deze nieuwe nationale themaweek, van 20 t/m 29 september, wordt in heel Nederland de fotografie gevierd. Vandejong, dat zich als bureau steeds meer toelegt op de ontwikkeling van new formats, is verantwoordelijk voor het merkconcept, de strategie, de huisstijl en de campagne voor Fotoweek.
New format voor fotografie

‘Het Nederlands Fotomuseum en Foam kwamen als beneficiënten van de BankGiro Loterij in aanmerking voor de jaarlijkse dertiende trekking, bedoeld voor speciale projecten voor een breed publiek. Fotografie is overal en van iedereen, maar met Fotoweek wordt het weer bijzonder. Qua format is Fotoweek bovendien erg interessant, omdat het alle partijen in Nederland die zich bezighouden met fotografie met elkaar verbindt,’ zegt Pjotr de Jong, creative director van Vandejong.

Evenement voor iedereen
Het thema van de eerste Fotoweek is Kijk! Mijn familie en het is mogelijk voor iedereen om er aan deel te nemen. Instellingen, opleidingen, boekwinkels, fotoclubs, media, professionals en amateurs worden nadrukkelijk opgeroepen zich bij Fotoweek aan te sluiten. Speciale functionaris tijdens de Fotoweek is de Fotograaf des Vaderlands, dit jaar is dat fotografe Ilvy Njiokiktjien.

"Het Nederlands Fotomuseum en Foam kwamen als beneficiënten van de BankGiro Loterij in aanmerking voor de jaarlijkse dertiende trekking, bedoeld voor speciale projecten voor een breed publiek. Fotografie is overal en van iedereen, maar met Fotoweek wordt het weer bijzonder. Qua format is Fotoweek bovendien erg interessant, omdat het alle partijen in Nederland die zich bezighouden met fotografie met elkaar verbindt." Pjotr de Jong, creative director van Vandejong