Creative agency Vandejong lanceert campagne beeldmerk voor Castrum Peregrini

Manifestatie My Friend, My Enemy, My Society onderzoekt rol van vriendschap

24 APRIL 2013, AMSTERDAM | THE NETHERLANDS
Creative agency Vandejong heeft het campagne beeldmerk gelanceerd voor de manifestatie My Friend, My Enemy, My Society van Castrum Peregrini. In een reeks debatten, lezingen en filmvertoningen onderzoekt Castrum Peregrini twee maanden lang de maatschappelijke rol van vriendschap. Vandejong, sinds 2008 verantwoordelijk voor de positionering van Castrum Peregrini als Intellectual Playground, bedacht de naam, het campagnebeeld en de website van deze manifestatie.
Hoe vriendschap de maatschappij kan beïnvloeden en andersom

"De manifestatie My Friend, My Enemy, My Society heeft als doel de verstrekkende maatschappelijke relevantie van vriendschap duidelijk te maken: hoe vriendschapsconcepten de maatschappij bepalen en hoe maatschappelijke concepten vriendschappen bepalen. Vandejong heeft deze toch tamelijk complexe boodschap voor ons vertaald in een aansprekend campagne beeldmerk", zegt Michael Defuster, directeur van Castrum Peregrini.

Grensverleggend en spannend
"Castrum Peregrini is een opdrachtgever met een zeer hoogstaand inhoudelijk profiel. De programma’s van de stichting zijn vaak grensverleggend en meerdere malen bekroond met prijzen. De communicatie die we voor Castrum Peregrini maken, heeft dan ook een sterke focus op de inhoud. Als bureau zien we bij Vandejong sowieso content als een van de belangrijkste elementen in onze campagnes. Zeker met de thematiek van deze manifestatie is ons werk voor My Friend, My Enemy, My Society een spannende case", aldus Lucie Pindat, graphic designer bij Vandejong.

De manifestatie My Friend, My Enemy, My Society wordt op donderdag 25 april 2013 feestelijk gelanceerd in het pand van Castrum Peregini op de Herengracht in Amsterdam.

"De manifestatie My Friend, My Enemy, My Society heeft als doel de verstrekkende maatschappelijke relevantie van vriendschap duidelijk te maken: hoe vriendschapsconcepten de maatschappij bepalen en hoe maatschappelijke concepten vriendschappen bepalen. Vandejong heeft deze toch tamelijk complexe boodschap voor ons vertaald in een aansprekend campagne beeldmerk." Michael Defuster, directeur van Castrum Peregrini
"Castrum Peregrini is een opdrachtgever met een zeer hoogstaand inhoudelijk profiel. De programma’s van de stichting zijn vaak grensverleggend en meerdere malen bekroond met prijzen. De communicatie die we voor Castrum Peregrini maken, heeft dan ook een sterke focus op de inhoud. Als bureau zien we bij Vandejong sowieso content als een van de belangrijkste elementen in onze campagnes. Zeker met de thematiek van deze manifestatie is ons werk voor My Friend, My Enemy, My Society een spannende case." Lucie Pindat, graphic designer bij Vandejong