Vandejong ontwikkelt campagne Music above Fighting voor MasterPeace

Internationale vredesbeweging gebruikt muziek voor verbinding en dialoog

09 SEPTEMBER 2013, AMSTERDAM | THE NETHERLANDS
Vandejong heeft een internationale campagne ontwikkeld voor de vredesbeweging MasterPeace. De campagne, bestaande uit een serie televisie- en radiocommercials, advertenties en billboards, brengt het speciale televisieprogramma 'MasterPeace: Music above Fighting' onder de aandacht. Dit programma wordt uitgezonden bij Veronica tijdens de Internationale Dag van de Vrede op zaterdag 21 september. In de campagne speelt muziek een centrale rol als middel voor verbinding, verbroedering en dialoog.

Grassroots movement voor wereldvrede
MasterPeace is een internationale grassroots vredesbeweging, die met muziek, kunst en evenementen mensen en bedrijven wereldwijd wil betrekken bij het terugdringen van gewapende conflicten en het bouwen aan vrede. Het initiatief, officieel gelanceerd in 2011 en opgericht door Ilco van der Linde en Mohamed Helmy, is een van de snelst groeiende online social causes van dit moment. MasterPeace ontving in 2011 een ID Award tijdens de Big Improvement Day voor het meest innovatieve idee en werd in april 2013 door de Rockefeller Foundation genomineerd als een van de 100 meest innovatieve organisaties van de wereld. Inmiddels is MasterPeace actief in 40 landen waar lokale afdelingen concerten, educatieprogramma's, filmvertoningen en dialoogprojecten organiseren.

Televisieprogramma Music Above Fighting
'Op zaterdag 21 september, de Internationale Dag van de Vrede, wordt om 21.00 uur ons speciale televisieprogramma 'MasterPeace: Music above Fighting' uitgezonden bij Veronica. Om dit programma en onze organisatie onder de aandacht te brengen hebben we Vandejong gevraagd om een campagne te ontwikkelen. Uiteindelijk hopen we dat mensen een bijdrage willen leveren aan het terugdringen van gewapende conflicten en het bouwen aan vrede,' zegt Founder Ilco van der Linde van MasterPeace. In de uitzending brengen zanger Roel van Velzen en presentatrice Saar Koningsberger een bezoek aan Oost-Congo waar ze samen met lokale muzikanten een vredesconcert organiseren.

Muziek als bindmiddel in campagne
'Met deze campagne vestigen we de aandacht op de televisieuitzending, maar vooral ook op MasterPeace zelf. Centraal element in de campagne vormen de songteksten van bekende popsterren zoals John Lennon en Rihanna. Organisaties en particulieren kunnen zich heel eenvoudig bij MasterPeace aansluiten en zelfs met een bescheiden bijdrage toch al van betekenis zijn voor vrede,' aldus Pjotr de Jong, creative director van Vandejong. Voor de campagne is intensief samengewerkt met partners als Zuiver Media, PHD, Het PR bureau, PR STUNT, Mathijs Kok, NewBe Tv, Tuvalu Media, Veronica, Xite en Sublime FM.

"'Op zaterdag 21 september, de Internationale Dag van de Vrede, wordt om 21.00 uur ons speciale televisieprogramma 'MasterPeace: Music above Fighting' uitgezonden bij Veronica. Om dit programma en onze organisatie onder de aandacht te brengen hebben we Vandejong gevraagd om een campagne te ontwikkelen. Uiteindelijk hopen we dat mensen een bijdrage willen leveren aan het terugdringen van gewapende conflicten en het bouwen aan vrede,' zegt Founder Ilco van der Linde van MasterPeace. In de uitzending brengen zanger Roel van Velzen en presentatrice Saar Koningsberger een bezoek aan Oost-Congo waar ze samen met lokale muzikanten een vredesconcert organiseren. " Ilco van der Linde, Founder van MasterPeace
"Met deze campagne vestigen we de aandacht op de televisieuitzending, maar vooral ook op MasterPeace zelf. Centraal element in de campagne vormen de songteksten van bekende popsterren zoals John Lennon en Rhianna. Organisaties en particulieren kunnen zich heel eenvoudig bij MasterPeace aansluiten en zelfs met een bescheiden bijdrage toch al van betekenis zijn voor de vrede. " Pjotr de Jong, creative director van Vandejong