RA*W lanceert manifest 'Bureau voor de toekomst'

De toekomst volgens nieuwe generatie reclamemakers

12 SEPTEMBER 2013, AMSTERDAM | THE NETHERLANDS
Tijdens een bijeenkomst van reclameplatform RA*W die werd gehost door creative agency Vandejong is het manifest 'Bureau voor de toekomst' gelanceerd. Na een presentatie van Pjotr de Jong, oprichter van Vandejong, zijn ruim 50 jonge creatieven, strategen en accountmanagers van diverse bureaus aan de slag gegaan om 'het bureau voor de toekomst' uit te vinden. Uiteindelijk resulteerde dit in een manifest dat als appèl van de inspiratie wordt verspreid binnen de Nederlandse reclamewereld.
"Door de reclamewereld met de neus op de feiten te blijven drukken, hopen we dat bureaus het belang van talentontwikkeling in gaan zien. En hier naar gaan handelen. Nu gebeurt dit nog veel te weinig. " Reinier Steures, een van de oprichters van RA*W
"Het gevaar van de crisis is dat iedereen op z'n semi-comfortabele plek blijft zitten, terwijl juist nu de vernieuwende initiatieven in de reclame moeten ontstaan. Daarom juichen wij een initiatief als RA*W enorm toe. Het past heel goed bij deze tijd om als jonge honden zelf het heft in handen te nemen en op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen, die soms best radicaal mogen zijn. Het is absoluut tijd voor een revolutie in de reclame! " Pjotr de Jong, oprichter van creative agency Vandejong