Creative Agency Vandejong start The Why Project

Change starts with why.

19 FEBRUARI 2014, AMSTERDAM | THE NETHERLANDS
Creative Agency Vandejong is dit jaar gestart met The Why Project, een eenjarig experiment om alternatieven te vinden voor onsuccesvolle systemen en om betere oplossingen te zoeken voor de toekomst. Door de status quo in twijfel te trekken, wil Vandejong mogelijkheden voor verandering onderzoeken en mensen inspireren in actie te komen.

Een jaar van verandering
“We leven in bewogen tijden en de wereld verandert snel. Alles wat vanzelfsprekend lijkt, wordt op zijn kop gezet. In 2014 bestaat Vandejong 25 jaar. Een goed moment om vooruit te kijken en te onderzoeken wat we in de wereld kunnen veranderen”, aldus Pjotr de Jong, creative director van Vandejong.

Dagelijkse vragen en maandelijkse events
Iedere maand kiest Vandejong een ander thema waarbinnen dagelijks nieuwe Why-vragen worden gesteld op de website the-why-project.com, op de Facebookpagina en op Twitter. Daarnaast selecteert Vandejong elke maand een vraag om uit te diepen via artikelen en interviews op het blog Bright New World, en via een Why Event op het kantoor.

In januari stond de vraag “Why aren't we just happy?” centraal. Hiermee ging Vandejong op zoek naar alternatieve manieren om gelukkig te worden. Het eerste Why Event vond plaats op Blue Monday, met sprekers Jeroen van Baar (auteur van De prestatiegeneratie) en Tracy Metz (schrijfster en journalist bij het NRC, De Groene Amsterdammer en Buitenhof). Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht richt The Why Project zich deze maand op politiek, “Why aren’t we more involved in politics?”

Change starts with why. Praat mee en stel je vraag op the-why-project.com

"We leven in bewogen tijden en de wereld verandert snel. Alles wat vanzelfsprekend lijkt, wordt op zijn kop gezet. In 2014 bestaat Vandejong 25 jaar. Een goed moment om vooruit te kijken en te onderzoeken wat we in de wereld kunnen veranderen." Pjotr de Jong, creative director of Vandejong