Vandejong investeert creatief kapitaal in Public

Traditionele klant-bureaurelatie maakt plaats voor innovatieve samenwerking

28 MEI 2014, AMSTERDAM | NEDERLAND
Amsterdam, 28 mei 2014 – Vandejong Creative Agency heeft het nieuwe merk Public ontwikkeld. Public is een cultuur-community die iedere maand de beste cultuur in de stad selecteert en die gratis of met korting aan leden aanbiedt. Bijzonder bij het opzetten van de cultuur-community is de innovatieve manier van samenwerken met de Nieuwe Cultuurstichting: Vandejong investeert creatief kapitaal en deelt in de opbrengsten van de community.

Creatief kapitaal
Door de nieuwe manier van werken is een unieke samenwerking ontstaan: bijzonder hecht en met een grote gedeelde verantwoordelijkheid. Vandejong is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het concept en het merk, voor het beeld, de campagne, website en strategie. Ook heeft het bureau de naam ‘Public’ bedacht, die verwijst naar het groepsgevoel dat ontstaat wanneer je samen in het publiek zit. Passend, aangezien Public een cultuur-community is die maandelijks een selectie maakt van voorstellingen, concerten en exposities. Leden kunnen hier gratis of met korting heen.

“Ons vertrouwen in dit nieuwe concept is groot en onze verwachtingen zijn hoog. De nieuwe manier van samenwerken is daarom perfect. We investeren creatief kapitaal en de beloning hiervoor staat één op één gelijk met het succes. De traditionele klant-bureaurelatie heeft plaats gemaakt voor een nauwe samenwerking met grote wederzijdse betrokkenheid en dat is aan alle kanten goed bevallen.” – Franklin de Bekker, creative strategist bij Vandejong.

Wat ons betreft doen we dit in iedere sector
Public trekt een nieuw publiek aan met het innovatieve lidmaatschapsmodel, het brede en speciaal geselecteerde aanbod, en de hechte groep die Public vormt. De ontwikkeling van nieuwe kunst en cultuur kan hierdoor op financiële steun rekenen. Vandejong is erg enthousiast over het nieuwe verdienmodel dat de culturele sector innoveert.

“Als we kansen zien om een sector te innoveren, zijn we niet bang om bestaande paden te verlaten. We hebben dat gedaan met Foam, Cineville, Unseen en De Pit. En doen het nu met Public. We laten opnieuw zien hoe we new formats met succes introduceren en hoe je dit kunt doen door op een andere manier samen te werken – nu in de cultuursector, maar wat ons betreft doen we dit in iedere sector. ” – Menno Liauw, strategy director bij Vandejong.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie, interviews en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Margot van der Krogt, pr@vandejong.com of 020 462 2062.

"“Ons vertrouwen in dit nieuwe concept is groot en onze verwachtingen ervan zijn hoog. De nieuwe manier van samenwerken is daarom perfect. We investeren creatief kapitaal en de beloning hiervoor staat één op één gelijk met het succes. De traditionele klant-bureaurelatie heeft plaats gemaakt voor een nauwe samenwerking met grote wederzijdse betrokkenheid en dat is aan alle kanten goed bevallen."" Franklin de Bekker, creative strategist bij Vandejong
"“Als we kansen zien om een sector te innoveren, zijn we niet bang om bestaande paden te verlaten. We hebben dat gedaan voor Foam, Cineville, Unseen en De Pit, en doen het nu voor Public. Met Public zullen we opnieuw laten zien hoe we new formats met succes introduceren en hoe je dit kunt doen door op een andere manier samen te werken – nu in de cultuursector, maar wat ons betreft doen we dit iedere sector. ”" Menno Liauw, strategy director bij Vandejong