Vandejong aan de slag voor het Tropenmuseum

In de Lichthal vouwen bezoekers samen aan een gigantisch origamikunstwerk

10 JULI 2014, AMSTERDAM | NEDERLAND
Amsterdam, 10 juli 2014 – Vandejong Creative Agency hielp Het Tropenmuseum bij de ontwikkeling van Giga Origami: een gigantisch gesamtkunstwerk van duizenden origamivogels dat in de Lichthal van het museum zweeft. Het kunstwerk is ontworpen door de Zwitserse origamimaster Sipho Mabona en wordt gedurende de zomer gevouwen door bezoekers.

Giga Origami
Deze zomer staat het Tropenmuseum in het teken van origami. Bezoekers kunnen meevouwen aan een enorme zwerm vogels in de Lichthal. Vooraan vliegen gigavogels die de Zwitserse origamimaster Sipho Mabona heeft ontworpen en gevouwen. Daarachter vliegen vogels die een stuk kleiner zijn en gedurende heel de zomer worden gevouwen door bezoekers. Iedere week neemt de zwerm in omvang toe en wordt de Lichthal voller. Dit bijzondere werk laat zien dat origami niet alleen voor gezinnen met kinderen, maar juist voor een breed publiek aantrekkelijk is. Vandejong is verantwoordelijk voor de campagne die origami zichtbaar maakt in de stad via verschillende pop-ups en actiematige marketing.

Origamikunstenaar Sipho Mabona
Sipho Mabona (1980, Luzern) is een groot origamikunstenaar die indrukwekkende werken vouwt. Altijd begint hij met slechts één vel papier, soms klein, soms angstaanjagend groot zoals bij de levensgrote olifant. Mabona vouwt zelfs mensen en huizen van papier en heeft met zijn commerciële werk prijzen gewonnen.

Foto Tropenmuseum: Peter Hilz
Foto Sipho Mabona: Philipp Schmidli

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie, interviews en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Margot van der Krogt, pr@vandejong.com of 020 462 2062.