Amsterdam | Nederland | Gepubliceerd op: 2 september 2014
Pitch
Vandejong ontwikkelt website en campagne voor Branchevereniging Nederland Crowdfunding http://pr.co/p/001t8j
Amsterdam, 2 september 2014 – Vandejong heeft van de Branchevereniging Nederland Crowdfunding opdracht gekregen een campagne te ontwikkelen die kennis over het opkomende fenomeen crowdfunding vergroot en onzekerheden wegneemt.
Details

De voorlichtingscampagne start met de Crowdfunding Week. Van 22 t/m 26 september worden ondernemers, investeerders en intermediairs meegenomen in de (on)mogelijkheden en ontwikkelingen van crowdfunding. Na de week gaat de campagne een jaar door om crowdfunding onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Vandejong ontwikkelt hiervoor de website en verschillende on- en offline middelen.

Crowdfunding professionaliseert

Bedrijven kunnen crowdfunding gebruiken om een grote groep van kleine investeerders aan te spreken en zo financiering op te halen. De investeerders krijgen in ruil voor hun inleg bijvoorbeeld rente op de lening, aandelen of een product. Deze vorm van bedrijfsfinanciering groeit de laatste jaren explosief en verandert van innovatief experiment langzaam in veelgebruikte financieringsvorm. Afgelopen jaar hebben Nederlandse bedrijven 28 miljoen euro opgehaald met crowdfunding, een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Branchevereniging “Nederland Crowdfunding” wil ervoor zorgen dat crowdfunding duurzaam kan groeien en professionaliseert, dit is de gezamenlijke wens van crowdfunding partijen en het Ministerie van Economische Zaken.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie, interviews en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Franklin de Bekker, pr@vandejong.com of 020 462 2062.