Start Crowdfunding

Vandejong ontwikkelt website en campagne voor Branchevereniging Nederland Crowdfunding

23 SEPTEMBER 2014, AMSTERDAM | NEDERLAND
Amsterdam, 23 september 2014 – Vandejong heeft een campagne ontwikkeld om de kennis over crowdfunding te vergroten. Crowdfunding is in korte tijd getransformeerd van innovatieve manier om financiering op te halen tot geaccepteerde financieringsvorm. Hoewel crowdfunding snel groeit, is er nog te weinig kennis bij ondernemers en investeerders. De Branchevereniging Nederland Crowdfunding wil dit met de voorlichtingscampagne Start Crowdfunding aanpakken.

Start Crowdfunding
Vandejong heeft het concept, de website en de campagne voor Start Crowdfunding ontwikkeld. De campagne start met de Crowdfunding Week. Van 22 tot 26 september worden ondernemers, investeerders en intermediairs tijdens events meegenomen in de (on)mogelijkheden en ontwikkelingen van crowdfunding. Na de week gaat de campagne een jaar door om crowdfunding onder de aandacht te brengen van een breed publiek.

Startcrowdfunding.nl
D
e website startcrowdfunding.nl richt zich zowel op investeerders als op ondernemers. Duidelijke informatie neemt twijfels weg en toont de laagdrempeligheid van crowdfunding. Er wordt uitgelegd hoe crowdfunding een rol kan spelen in het ophalen van bedrijfsfinanciering bij een grote groep van investeerders. Dit levert ondernemers niet alleen financiering op, maar ook marketing, marktonderzoek, klantenbinding en een breed, betrokken netwerk. In ruil voor hun inleg kunnen investeerders rente op de lening, aandelen of een product krijgen. De site geeft informatie over hoe crowdfunding voor beide doelgroepen werkt, wat de risico’s zijn, welke vormen er zijn en welke platforms.

Crowdfunding professionaliseert
De crowdfundingbranche heeft zich georganiseerd in de branchevereniging “Nederland Crowdfunding” en wil ervoor zorgen dat crowdfunding duurzaam kan groeien en professionaliseren. MKB kan door te crowdfunden een grote groep investeerders aanspreken en zo financiering ophalen. Deze financieringsvorm groeit de afgelopen jaren explosief. In 2011 haalden Nederlandse ondernemers met crowdfunding nog 2,5 miljoen op, in 2012 was dit 14 miljoen en het jaar erop 32 miljoen. De verwachting voor 2014 is dat het bedrag zich wederom zal verdubbelen om uit te groeien tot miljardenmarkt.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie, interviews en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Jacqueline Kouwenberg, pr@vandejong.com of 020 462 2062.