Vandejong en Rabobank Amsterdam geven eigentijdse invulling aan het coöperatieve gedachtegoed van de bank

Amsterdam &Co: een actief netwerk van betrokken Amsterdammers

26 NOVEMBER 2014, AMSTERDAM | THE NETHERLANDS
Vandejong ontwikkelt een nieuw concept voor Rabobank Amsterdam om met Amsterdammers in gesprek te gaan en geeft daarmee een eigentijdse invulling aan het coöperatieve gedachtegoed van de bank.

Rabobank Amsterdam vroeg Vandejong een nieuw concept te ontwikkelen dat haar coöperatieve basis breder uitdraagt en beter aansluit bij de nieuwe tijdsgeest. Vandejong ontwikkelde het concept Amsterdam &Co: een actief netwerk van betrokken Amsterdammers. Mensen die het verschil maken in de stad en bijdragen aan een leefbaar, duurzaam en inspirerend Amsterdam. Door deze mensen een podium te geven en ze met elkaar te verbinden ondersteunt de bank de ontwikkeling van de stad. De bank benadrukt hiermee haar actieve bijdrage aan de samenleving.

Vandejong ontwikkelde het merkconcept, de visuele identiteit, het magazine en de community-website. “Als Vandejong zoeken wij naar manieren om complexe vraagstukken op te lossen in aansprekende nieuwe formats. Amsterdam &Co is hier een goed voorbeeld van en geeft handvatten voor het coöperatieve gedachtegoed van Rabobank Amsterdam. Daarnaast levert het ook een bijdrage aan interne communicatie, relatiebeheer, trend management, pr en misschien zelfs marketing,” zegt Cyril van Sterkenburg, strateeg bij Vandejong.

Podium voor betrokken Amsterdammers
“Er zijn ontzettend veel Amsterdammers die mooie dingen doen voor de stad”, vertelt Carlos van Ree, projectleider Amsterdam &Co bij Rabobank Amsterdam. “Veel van deze changemakers zijn trouwe klanten en waardevolle leden van Rabobank. Maar ook vele anderen dragen bij. Amsterdam &Co biedt voor al deze mensen een platform waar ze hun bijdrage voor de stad kunnen delen met anderen. Om elkaar te inspireren en om verbindingen te leggen. Zo werken we samen met onze leden, klanten en andere Amsterdammers aan hun ambities voor een betere, mooiere of leefbare stad.”

Website en magazine: Amsterdams sociaal netwerk
Een belangrijk onderdeel van Amsterdam &Co is de website. Het doel van de website is een netwerk in kaart brengen van Amsterdammers die achter bijzondere projecten in de stad zitten. Dat gebeurt door hun verhalen te vertellen en hun persoonlijke netwerken inzichtelijk te maken waardoor meer mensen nieuwe contacten kunnen leggen. Op den duur moet de website uitgroeien tot een interactief online platform waar vele betrokken Amsterdammers met elkaar in contact komen, Amsterdammers die actief zijn op gebieden als welzijn, voeding, cultuur, ondernemerschap en duurzaamheid.

In het magazine dat twee keer per jaar verschijnt in een oplage van 20.000 exemplaren worden mensen met inspirerende ondernemingen en initiatieven gepresenteerd. Het eerste magazine is vorige week gelanceerd. Voor het magazine en de website is samengewerkt met veel jong schrijf- en fotografietalent. Zo zijn ook gedurende het maakproces nieuwe netwerken geactiveerd.

Kijk voor meer informatie op www.amsterdamenco.nl

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie, interviews en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Cyril van Sterkenburg, cyril@vandejong.com of (020) 462 2062, of met Tamara Kleinveld, t.kleinveld@amsterdam.rabobank.nl of (020) 777 8648.

"Als Vandejong zoeken wij naar manieren om complexe vraagstukken op te lossen in aansprekende nieuwe formats. Amsterdam &Co is hier een goed voorbeeld van en geeft handvatten voor het coöperatieve gedachtegoed van Rabobank Amsterdam. Daarnaast levert het ook een bijdrage aan interne communicatie, relatiebeheer, trend management, pr en misschien zelfs marketing." Cyril van Sterkenburg, strateeg bij Vandejong
"Er zijn ontzettend veel Amsterdammers die mooie dingen doen voor de stad. Veel van deze changemakers zijn trouwe klanten en waardevolle leden van de Rabobank. Maar ook vele anderen dragen bij. Amsterdam &Co biedt voor al deze mensen een platform waar ze hun bijdrage voor de stad kunnen delen met anderen. Om elkaar te inspireren en om verbindingen te leggen. Zo werken we samen met onze leden, klanten en andere Amsterdammers aan hun ambities voor een betere, mooiere of leefbare stad." Carlo van Ree, projectleider Amsterdam &Co bij Rabobank Amsterdam